Klient

    Klient je v informatice aplikace nebo systém, který přistupuje ke vzdálené službě na jiném počítačovém systému, označovaném jako server. Nejčastěji se tak děje prostřednictvím počítačové sítě. Termín „klient“ se původně používal pro označení zařízení, které nebylo schopno provozovat své vlastní programy samostatně, ale mohlo komunikovat se vzdáleným serverem (na kterém byla aplikace spuštěna) přes počítačovou síť a aplikace tak pouze zobrazovat.

    Model klient-server se používá dodnes, především na internetu, kde se může uživatel připojit k službám na vzdálených systémech, pomocí internetových protokolů. Webové prohlížeče jsou klienti, kteří se připojují k webovým serverům a načítají webové stránky k prohlížení. Většina lidí používá e-mailové klienty pro získání jejich elektronické pošty. Online chaty (např. ICQ) využívají také řadu klientů, ty se liší podle toho, který protokol používají.

    Rozdíl mezi klientským a serverovým operačním systémem v osobních počítačích a počítačových stanicích je často jen otázkou marketingu. Serverové operační systémy obsahují většinou komponenty operačního systému zatímco klientská verze může obsahovat více programů určených běžným uživatelům.